Миссионерско-апологетический проект "К Истине": "Иисус сказал… Я есмь путь и истина и жизнь; никто не приходит к Отцу, как только через Меня" (Ин.14:6)

РазделыВопросыНа злобуБиблиотекаПоиск


Православные акафисты / Акафисты Пресвятой Богородице


Православные акафисты

Акафист Пресвятой Богородице пред Ее иконой "Феодоровская"

Акафист. История возникновения и почитания иконы Богородицы. Древние и чудотворные иконы и современные образы...

Память иконы Пресвятой Богородицы "Феодоровская": 14 / 27 марта, 16 / 29 августа

Икона Божией Матери "Феодоровская", 1703

Икона Божией Матери "Феодоровская", 1703

Икона Божией Матери  "Феодоровская". Историческая справка

Феодоровская – Костромская икона Божией Матери написана евангелистом Лукой и близка по иконографии к Владимирской иконе Божией Матери.

Название свое икона получила от великого князя Ярослава Всеволодовича († 1246), отца святого Александра Невского, носившего в святом крещении имя Феодор – в честь святого Феодора Стратилата. Обретена она была, по преданию, его старшим братом, святым Юрием Всеволодовичем († 1238, память 4 февраля) в ветхой деревянной часовне близ старинного города Городца – позже на том месте был устроен Городецкий Феодоровский монастырь. Князь Ярослав-Феодор, ставший после гибели в битве с татарами на Сити святого Юрия великим князем Владимирским, в следующем, 1239 году торжественно перенес его мощи из Ростова в Успенский собор Владимира, а оставшейся от брата иконой благословил своего сына, святого Александра Невского, вступившего в том же году в брак с полоцкой княжной Брячиславой.

Ярослав-Феодор оставил значительную о себе память в русской истории. С ним, продолжателем славных традиций дяди – святого Андрея Боголюбского (память 4 июля) и отца – Всеволода III Большое Гнездо, связаны почти все наиболее значительные события в истории Руси первой половины ХIII века. Ему досталась в наследство Русь, сожженная и разграбленная в 1237-1238 гг. татарами. Он поднял ее из пепла, отстроил и украсил городами, святыми обителями и храмами. Им были восстановлены опустошенные врагом города Поволжья: Кашин, Углич, Ярославль, Кострома, Городец. Церковь Феодора Стратилата в Костроме и Феодоровский монастырь близ Городца основаны им в честь своего Ангела. Всего восемь лет стоял он у кормила великого княжения, но за это время он сумел направить страну по единственно верному в то время пути – военно-политического равновесия с Золотой Ордой на востоке и активного противостояния католической Европе на западе. Ближайшим сподвижником и продолжателем его государственного дела был сын, святой Александр Невский.

Чудотворная Феодоровская икона Божией Матери – благословение отца – постоянно находилась при святом Александре, была его моленным образом. После его смерти (святой князь умер 14 ноября 1263 года в Городце, в основанном отцом монастыре) икона, в память о нем, была взята его младшим братом Василием.

Василий Ярославич был "мизинным", то есть младшим (восьмым), сыном Ярослава Всеволодовича. В 1246 году после смерти отца (князь был отравлен в столице Монголии – Каракоруме), пяти лет от роду, он стал князем костромского удела – наименее значительного во владениях его отца. Но в 1272 году Бог судил ему стать великим князем Владимирским. Четыре года его великого княжения (1272-1276) наполнены обычными для того времени княжескими междоусобными бранями. Несколько лет вел он войну за Новгород с непокорным племянником Димитрием Александровичем. Поэтому, став великим князем, Василий не поехал во Владимир, а остался под защитой чудотворной иконы в Костроме, считая это место более надежным на случай новых усобиц.

Пришлось ему защищать Русь и от внешних врагов. В 1272 году при очередном татарском набеге русское войско выступило из Костромы им навстречу. По примеру деда, святого Андрея Боголюбского, который брал с собой в походы чудотворную Владимирскую икону Божией Матери, князь Василий двинулся в бой с чудотворной иконой Феодоровской. Яркие лучи исходили от святого образа, попаляя врагов; татары были разгромлены и изгнаны из Русской земли.

Летописи рассказывают, что великий князь Василий питал особую любовь к Церкви и духовенству. После мученической гибели при штурме татарами Владимира 4 февраля 1238 года епископа Владимирского Митрофана долгие годы Владимирская епархия оставалась вдовствующей. Это печалило великого князя Василия. В 1274 году при его участии состоялся во Владимире большой церковный Собор. Непосредственным поводом его явилась хиротония во епископа Владимирского святителя Серапиона († 1275, память 12 июля), из Печерских игуменов, митрополитом Кириллом III († 1282) и собором русских святителей. Содержание соборных деяний было очень широко – это был первый Собор в Русской Церкви со времени монгольского нашествия. Много накопилось проблем и неурядиц в церковной жизни, Русская Церковь только-только оправлялась от постигшего ее бедствия. Но главной задачей было возрождение русской церковной письменности – восстановление традиций древнерусского "княжеского строения". Без книг невозможно было бы спасительное делание Церкви, они нужны были и для Богослужения, и для проповедничества, и для келейного вразумления иноков, и для домашнего чтения верующих. Трудами митрополита Кирилла, русских епископов и монастырских иноков-книжников эта задача, важнейшая для последующего христианского просвещения Руси, была успешно выполнена. Собор принял новую редакцию Кромчей книги – основного канонического кодекса православной церковной жизни.

В 1276 году князь Василий завершил свой жизненный путь, важнейшие вехи которого были осенены благословением Феодоровской иконы Божией Матери. Он умер в Костроме и там же обрел место последнего упокоения. Святая икона пребывала с тех пор в Костромском соборе святого Феодора Стратилата.

Восстановление памяти Феодоровской иконы Божией Матери и широкое распространение ее почитания по всей России связано с событиями начала ХVII века – прекращением Смутного времени. В 1613 году чудотворной Феодоровской иконой из Костромского собора был благословлен при избрании на царство Михаил Романов. В память об этом историческом событии было установлено повсеместное празднование иконе Феодоровской Богоматери 14 марта. Появились многочисленные списки с Костромской Феодоровской иконы, один из первых был заказан и принесен в Москву матерью царя Михаила – инокиней Марфой. Со второй половины ХVII века получают распространение иконы Феодоровской Божией Матери с клеймами, изображающими события из истории чудотворного образа.

В 1670 году иеродиакон Костромского Ипатьевского монастыря Лонгин написал "Сказание о явлении и чудесах Феодоровской иконы Богоматери в Костроме". Не все содержащиеся в ней сведения совпадают с изложенными выше, у народной памяти – своя хронология, свои законы.

Феодоровская икона – двухсторонняя. На обратной стороне – образ святой великомученицы Параскевы, изображенной в богатом княжеском одеянии. Предполагают, что появление образа Параскевы на обороте иконы связано с супругой святого Александра Невского.

Православный церковный календарь

Акафист Пресвятой Богородице пред Ее иконой "Феодоровская"

Икона Божией Матери "Феодоровская"

Кондак 1

Взбранней Воеводе, Пренепорочней Деве Богородице, Заступнице нашей и Предстательству христиан непостыдному, явлением чудныя иконы Своея радование подавшей земле Российстей и вся верная чада Церкве просветившей, благодарение усердно приносим Ти, Богородице, и припадающе пречудному образу Твоему, умильно глаголем: спаси, Госпоже, и помилуй рабы Твоя, зовущия:

Радуйся, Матерь Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Икос 1

Архангел Гавриил от Бога послан бысть во град Назарет ко Пречистей Деве Марии, и вшед к Ней рече: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах. Архангельскому гласу подражающе, и мы, грешнии, радости и благодарения в сердце своем исполнени, пред явленным образом Твоим благохваления наша возносити к Тебе дерзаем, Пресвятая Богородице:

Радуйся, отрасле от корене Давидова благословенная.

Радуйся, обетом родителей в жертву Богу принесенная.

Радуйся, святых праведных Иоакима и Анны Дщи Богоданная.

Радуйся, триех лет во храм Божий введенная и тамо воспитанная.

Радуйся тамо смирением и чистотою всех удивившая.

Радуйся, тамо архангельския беседы сподобльшаяся.

Радуйся, Дево, о зачатии Бога Слова благовестие во смирении приимшая.

Радуйся, избранная Отроковице, к зачатию Бога Слова силою свыше осененная.

Радуйся, тайну воплощения Сына Божия, от веков в Бозе сокровенную, открывшая.

Радуйся, Агнице, рождшая Агнца Христа, вземшаго грехи мира.

Радуйся, Тобою бо избавляемся мук адовых.

Радуйся, Тобою бо сподобляемся вечныя жизни.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 2

Видя икону Твою, Пресвятая Дево, на древе стоящу, князь благочестивый Костромский ужасом многим содрогашеся недоумея, что бысть видение сие. Хотящу же ему прияти ю и от сего свыше удержану ему бывшу, не можаше; уведев, яко чудно есть иконы тоя явление, воззва к Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом желая разумети князь благочестивый пришествие пречуднаго Твоего образа во град Кострому, Богородице, душею радования преисполненною себе предаде водительству Божию, и преклонь колена, со страхом вопияше Тебе:

Радуйся, Дево, явльшая образ Свой чудно.

Радуйся, Благословенная, в явлении образа Своего милосердие нам являющая.

Радуйся, о всех чтущих Сына Твоего промышляющая.

Радуйся, всем просящим у Тебе дары, в меру веры, ко спасению подающая.

Радуйся, путь истины заблудшим показующая.

Радуйся, к горнему миру чудесы Твоими ум наш возводящая.

Радуйся, смущения помышлений сумнительных удаляющая.

Радуйся, славящих Тя всегда прославляющая.

Радуйся, чистотою Твоею чистоте нас научающая.

Радуйся, чистотою Твоею нечистоту нашу обличающая.

Радуйся, моления наша приемлющая.

Радуйся, рыданий и слез не отметающая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 3

Силу Божию благочестивый князь познав в восхождении образа чуднаго Твоего, Богомати, в явлении же видев милосердие Твое ко всем спасение хотящим получити, рече: Аллилуиа.

Икос 3

Имев помысл стяжати даруемое небесное сокровище, лик Твой светлый, Богомати, второе простре державный руку к образу нисшедшему; узрев же паки его восхождение, скоро пойде во град и поведа о бывших ему освященному собору, да пришедше и видяще иконы Твоея явление возопиют с ним вернии:

Радуйся, Царице Небесе и земли.

Радуйся, престоле Царя царствующих.

Радуйся, Пренепорочная Дево.

Радуйся, Мати Неприступнаго Света.

Радуйся, честнейшая Херувим.

Радуйся, славнейшая без сравнения Серафим.

Радуйся, Небесными Силами величаемая.

Радуйся, от всех земнородных ублажаемая.

Радуйся, неизреченное веселие Ангелов.

Радуйся, венче царственный всех пророков и апостолов.

Радуйся, православия Христовы Церкве ограждение.

Радуйся, всех суемудрых учений и ересей низложение.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений недоуменных, освященный собор со псалмы и песньми духовными абие притече видети образ Твой, Неискусобрачная. Узрев же его на древе дивно стояща и благолепно красотою сияюща, рече: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша людие честныя иконы Твоея, Богоотроковице, пришествие и, ко оной текше, поклоняхуся, аки Самей Тебе сущей, и со умилением и слезами вопияху к Тебе:

Радуйся, Дево, Благословенная в женах, во чреве Твоем Носителя всяческих носившая.

Радуйся, рождением Сына Твоего спасение миру всему явльшая.

Радуйся, человеки с Богом соединившая.

Радуйся, превышшая небес, избавльшая нас от клятвы.

Радуйся, нас к вечной жизни руководящая.

Радуйся, Владычице мира.

Радуйся, Божие к смертным благоволение.

Радуйся, смертных к Богу дерзновение.

Радуйся, благих во благости соблюдающая.

Радуйся, лукавых на путь благий обращающая.

Радуйся, под сень крова Твоего прибегающих милующая.

Радуйся, уповающих на Тя вся потребная к животу и благочестию дарующая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Икона Божией Матери "Феодоровская", 1890

Кондак 5

Яко боготечную звезду узреша людие икону Твою, Безневестная Дево, и, яко многосветлый светильник, поставиша ю во святем соборнем храме, радующеся и вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше жителие града Городца образ Твой, Владычице, во храме града Костромы стоящий, и на руку Твоею держима Богомладенца Иисуса, скорбию одержима беша, зане отшествие его бысть из града их. Мы же, обрадовани благоволением Твоим ко граду нашему, приносим Ти дары, и, с любовию лобызающе Твой святый образ, вопием Ти:

Радуйся, Звездо, Солнце правды нам явльшая.

Радуйся, возлюбившая сию страну.

Радуйся, обретение Тебе ищущих.

Радуйся, радостию неизреченною верных сердца исполняющая.

Радуйся, сокровище благодати неистощимое.

Радуйся, милости приснотекущий источниче.

Радуйся, от тяжких бед спасающая; радуйся, от смертносныя язвы избавляющая.

Радуйся, всего мира Ходатаице.

Радуйся всех недугов Целительнице.

Радуйся, Красото несравненная.

Радуйся, Доброто несказанная.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

***

Читайте также:

  • Православные акафисты и каноны - постоянно пополняемый сборник канонических православных акафистов и канонов с древними и чудотворными иконами: Господу Иисусу Христу, Богородице, святым...
  • Православный молитвослов - постоянно пополняемый сборник православных молитв, канонов, псалтырь, толкования на молитвы и многое другое.

***

Кондак 6

Проповедницы богоноснии быша видевшии образ Твой, Богородице. Возвращся бо кийждо во страну свою, возвещаше о пришествии его и чудесех от него бываемых, воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявши благодать от чуднаго образа Твоего, Чистая, веру немощствующих утверди, верных же возвесели сердца любовию. Сего ради радующеся вопием Ти:

Радуйся, Пресвятая Дево, светом небесныя истины нас озаряющая.

Радуйся, мглу греховную от нас отгоняющая.

Радуйся, чудесы Твоими к боговедению нас приводящая.

Радуйся, всех кающихся грешников ко благочестию подвизающая.

Радуйся, всех притекающих к Тебе крепкое заступление.

Радуйся, немощствующих умом утверждение.

Радуйся, изнемогающих в вере возставляющая.

Радуйся, тихое пристанище в море житейстем обуреваемым.

Радуйся, злыя советы сынов погибельных открывающая.

Радуйся, вознесенную гордыню врагов отечества нашего смиряющая.

Радуйся, православных царей Державо.

Радуйся, всех христиан Похвало.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 7

Хотя прославити Сын Твой, Богородице, святую икону Твою во граде Костроме, повеле ю в день Успения Твоего святому великомученику Феодору Стратилату носити по граду сему, да вси, видяще чудо сие, благодарным сердцем возопиют ему: Аллилуиа.

Икос 7

Чудо новое яви нам Господь мольбами Твоими, Богородице, егда сгоревшу храму, в немже бе поставлен святый образ Твой, сохрани его в пепле невредима от огня, и тако мневших сгоревша его печаль в радость преложи. Мы же, чудо сие ведяще, воспеваем Ти таковая:

Радуйся, Купино Неопалимая.

Радуйся, огненный столпе, сущия во тьме наставляяй.

Радуйся, Кивоте, Духом позлащенный, Невместимаго Бога вместивший.

Радуйся, кадильнице златая, яко фимиам благоуханный, молитвы Твоя за ны к Богу Сыну присно возносящая.

Радуйся, жезле Ааронов, к явлению в мире Сына Твоего прозябший.

Радуйся, руно Гедеоново, благодатию Божиею во спасение наше орошенное.

Радуйся, горо несекомая, от Неяже отсечеся краеугольный камень Христос.

Радуйся, храме одушевленный, в Немже вселися Божество телесне.

Радуйся, девства охранение.

Радуйся, супружества благословение.

Радуйся, паче всех Господа возлюбившая.

Радуйся, паче всех от Него превознесенная.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 8

Странное чудо видевше, на воздусе икону Богоматери стоящу, аки руками ангельскими держиму, егда второе сгоре храм, в немже стоя явленная сия икона, отвержемся, людие, мира сего, ум на небеса преложше; сего бо ради и дадеся нам чудная икона Богородицы, да, взирающе на ню, горная мудрствуем, а не земная, вопиюще к Богу: Аллилуиа.

Икос 8

В вышних пребывающи селениих, и нижних не разлучилася еси, Богородице, чудесы Твоими всех просвещающи приходящих к Тебе с верою, сего ради и слышиши от нас сия:

Радуйся, Мати Христа Бога нашего, на Небеси пребывающая.

Радуйся, на земли нас не оставляющая.

Радуйся, ради величества Твоего на Небеси Ангелы окруженная.

Радуйся, ради славы Твоея на земли от человек прославляемая.

Радуйся, Тебе бо служат вся Небесныя Силы.

Радуйся, Тебе бо, по Бозе, хваление возносят Херувими и Серафими.

Радуйся, лице Божие выну на Небеси созерцающая.

Радуйся, пред престолом Сына Твоего Матернии руце Твои, за ны молящися, простирающая.

Радуйся, нас, сущих на земли, от всякаго зла омофором Твоим покрывающая.

Радуйся, верных от всяких душепагубных дел удаляющая.

Радуйся, рождением Сына Божия двери Царства Христова нам отверзшая.

Радуйся, надеждою приятия небесных благ верных души услаждающая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 9

Всякое естество ангельское превозносит Тя, Дево, великия ради любве Твоея к роду христианскому; незрима бо и неприступна, яко Мати Бога от земли к Небеси возшедшая, пречистым Твоим образом зриму и приступну Себе являеши всем воспевающим Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя, яко рыбы безгласны, зрим о Тебе, Богородице, недоумеют бо глаголати о славных чудесех, от явленныя Твоея иконы бываемых. Мы же оным дивящеся благодарно вопием Ти:

Радуйся, слепых прозрение.

Радуйся, хромых хождение.

Радуйся, от темных и лукавых духов исцеляющая.

Радуйся, лучами от Твоего пречистаго образа изшедшими врагов земли нашея отгнавшая.

Радуйся, больным видение Твое даровавшая.

Радуйся, молящимся явленней иконе Твоей исцеление подающая.

Радуйся, разслабленных от одра болезни воздвигающая.

Радуйся, немым разрешающая уста.

Радуйся, от плена вражия возвращающая.

Радуйся, лютыя плоти страсти утоляющая.

Радуйся, души верных неизреченным милосердием Твоим умиляющая.

Радуйся, неизглаголанным Твоим человеколюбием унывающих ободряющая.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 10

Соблюсти хотящи в чистоте домостроительство Церкве Православныя, Чистая, и, утвердити скипетр державы Российския, чудною иконою Твоею вложила еси в сердце благовернаго государя Михаила Феодоровича прияти венец царский земли Российския, да вси видящии видят, яко Вышний владеет царством, и емуже хощет дает е, и возопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси необоримая, Богородице Дево, всем к Тебе прибегающим: никтоже бо притекаяй к Тебе тощ отходит. Сего ради ущедряеми милостию Твоею, во умилении души возглашаем Тебе:

Радуйся, твердая стено, от враг видимых и невидимых охраняющая.

Радуйся, крепкая защито упование на Тя возложившим.

Радуйся, познания истины чистое зерцало.

Радуйся, сохранения веры крепкое забрало.

Радуйся, грады и страны христианския предстательством Твоим от врагов спасающая.

Радуйся, царем благоверным поборающая.

Радуйся, мир во градех селящая.

Радуйся, благонравным благопоспешающая.

Радуйся, силою молитв Твоих злыя помыслы в ничтоже обращающая.

Радуйся, силы врагов ближняго сокрушающая.

Радуйся, юности наставление.

Радуйся старости поддержание.

Радуйся Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 11

Пение всякое побеждается спростретися тщащееся множеству многих щедрот Твоих; равночисленныя бо песку морскому песни аще приносим Ти, Богородице Дево, ничтоже совершаем достойно, яже даровала еси нам, вопиющим к Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу, древле явльшуюся, зрим во святей иконе Твоей, Богородице Дево, егда град наш защитила еси от разорения врагов земли нашея лучами, от святыя Твоея иконы исходящими. Сего ради с верою припадающе к ней и с любовью лобызающе ю, вопием Ти:

Радуйся, Мати Превечнаго Света Христа, учением Его души просвещающая.

Радуйся, благодатию Божиею неверующих к вере в Бога приводящая.

Радуйся, путешествующим спутешествующая.

Радуйся, нуждно плавающих Кормчая.

Радуйся, от всякия скорби, гнева и нужды спасающая.

Радуйся, от глада, губительства, труса и огня сохраняющая.

Радуйся, избавляющая от иноплеменных.

Радуйся, охраняющая от междоусобныя брани.

Радуйся, во святей иконе Твоей, яко солнце, в Костромских пределех возсиявшая.

Радуйся, зде отрасль царственную возвеличившая.

Радуйся, Тобою бо утверждаются царства; радуйся, Тобою бо венчаются царие.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 12

Благодать приявшая от Бога Сына Твоего, Дево Богородице, и ту древле излиявшая на всех прибегающих к образу Твоему, не лиши ныне и нас богатыя Твоея милости, даруй нам покаяние о гресех, да чистым сердцем и устны взываем к возлюбленному Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоея милости и чудеса, хвалим Тя вси, Богородице, и, яко древлий Израиль к кивоту Завета, притекаем ко образу лица Твоего, и из глубины души вопием: воздвигни руце Твоя к Сыну Твоему, да подаст нам вся благая и спасительная с верою и любовию вопиющим Ти:

Радуйся, утешение наше в скорбех.

Радуйся, утоление печалей наших.

Радуйся, радосте наша безконечная.

Радуйся, светлосте и отрадо сердечная.

Радуйся, надеждо наша крепкая.

Радуйся, сирым приятелище.

Радуйся, странным прибежище.

Радуйся, обидимым Покровительнице.

Радуйся, оклеветаемых оправдание.

Радуйся, благих защищение.

Радуйся, тела моего врачевание.

Радуйся, души моея спасение.

Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 13

О Премилосердая Заступнице наша, великия ради милости Твоея даровавшая отечеству и граду нашему чудотворную икону Твою во освящение, утешение и ограждение наше, нынешнее приемши славословие, от всякаго злаго обстояния избави рабы Твоя. Скипетр благовернаго Императора нашего утверди, даруй ему здравие и спасение, на враги победу и одоление и всех нас вечных мук свободи, устнами, душею же и сердцем вопиющих: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос; "Архангел Гавриил..." и 1-й кондак: "Взбранней Воеводе..."

Молитва первая Пресвятой Богородице пред Ее иконой "Феодоровская"

О Премилосердая Госпоже, Царице, Богородице, приими смиренное моление наше, и не отрини нас, заступление и прибежище наше, и не возгнушайся нас, недостойных, но, яко Милосердая, не престани молящи, Егоже родила еси, да дарует нам прощение многих согрешений наших, да спасет нас, имиже весть судьбами. Помилуй нас, Владычице, помилуй нас, несть бо нам спасение от дел. Темже верно вопием Ти: помилуй рабы Твоя и неплодное сердце наше покажи плодоносно благих дел. Призри на нас, недостойных, Ты бо упование и покров наш, жизнь и свет сердцу нашему. Яко Невечерний Свет от чрева Твоего воздвигшая, озари душу нашу, Чистая, и отжени всяку мглу сердца нашего. Даруй нам умиление, покаяние и сокрушение сердечное. Сподоби нас по вся дни живота нашего творити волю Сына Твоего и Бога нашего и во всем благоугождати Ему Единому. О Богомати, не престани молящи Рождшагося от Тебе за вся, притекающия с верою к сему чудотворному образу Твоему, и подавай им скорую помощь и утешение в скорбех и напастех и злостраданиих, избави их от клеветы и злобы человеческия, от враг видимых и невидимых и всякия нужды и печали. Спаси отечество наше, град сей и вся грады и страны от всяких бед и нужд и сотвори милостива нам быти Бога нашего, отврати всякий гнев Его, на ны движимый, и избави ны от належащаго и праведнаго Его прещения. О Боголюбивая Владычице, Ангелов украшение, мучеников славо и всех святых радосте, с ними моли Господа, да сподобит нас в покаянии скончати живота нашего течение. В смерти же час, Пресвятая Дево, избави нас от власти бесовския и осуждения, и ответа, и страшнаго испытания, и мытарств горьких, и огня вечнаго, да, сподобльшеся славнаго Царствия Божия, величаем Тя и славим воплощшагося от Тебе Христа, Бога нашего, Емуже слава со Отцем и Святым Духом, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая Пресвятой Богородице пред Ее иконой "Феодоровская"

О Пресвятая Владычице Богородице и Приснодево Марие, единая Надеждо нам, грешным, к Тебе прибегаем и Тебе молим, яко велие имаши дерзновение пред рождшимся от Тебе по плоти Господом Богом и Спасителем нашим Иисусом Христом. Не презри слез наших, не возгнушайся воздыханий наших, не отрини скорби нашея, не посрами упования нашего на Тя, но Матерними молении Твоими умоли Господа Бога, да сподобит нас грешных и недостойных свободитися от грехов и страстей душевных и телесных, умрети миру и жити Ему Единому во вся дни живота нашего.

О Пресвятая Владычице Богородице, путешествующим спутешествуй и ограждай и охраняй оныя, избави плененных от пленения, свободи страждущих от бед, утеши сущих в печали, скорбех и напастех, облегчи нищету и всяко злострадание телесное и даруй всем вся потребная к животу, благочестию и жизни временней. Спаси, Владычице, вся страны и грады и сию страну и сей град, имже сия чудотворная и святая икона Твоя дадеся во утешение и ограждение, избави я от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных, междоусобныя брани и отврати всякий гнев на ны праведно движимый. Даруй нам время на покаяние и обращение, избави нас от внезапныя смерти и во время исхода нашего предстани нам явльшися, Дево Богородице, и избави нас от воздушных мытарств князей века сего, сподоби на Страшнем Судищи Христовем стати одесную и соделай нас снаследники вечных благ, да славим во веки великолепое имя Сына Твоего и Бога нашего со Безначальным Его Отцем и Святым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь Пресвятой Богородице пред Ее иконой "Феодоровская", глас 4

Пришествием честныя Твоея иконы, Богоотроковице, обрадованный днесь богохранимый град Кострома, якоже древний Израиль к кивоту Завета, притекает ко изображению лица Твоего и воплотившагося от Тебе Бога нашего, да Твоим Матерним к Нему предстательством присно ходатайствуеши всем, под сень крова Твоего прибегающим, мир и велию милость.

Кондак Пресвятой Богородице пред Ее иконой "Феодоровская", глас 8

Благодарственная приносяще Ти, раби Твои, Богородительнице, о всех, имиже благодеяла еси граду нашему, из глубины души взываем к Тебе и мили ся деем: не престани, Владычице, Матерними к Сыну Твоему и Богу нашему молитвами подавати вся благая и спасительная всем, верою и любовию вопиющим Ти: радуйся, Дево, христиан похвало.

***

Читайте другие молитвы к Пресвятой Богородице:

 

 
Читать другие акафисты раздела "Православные акафисты"
 



Разделы проекта:

• Поиск
• Соцсети
• Карта сайта

• RSS-рассылка
• Subscribe
• Новые статьи

• О проекте
• Помощь
• О центре
• Контакты

• Библиотека
• Авторы
• Фильмы
• 3D-экскурсия

• Наша вера
• Догматика
• Таинства
• Каноны
• Литургика

• Церковь
• Благочестие
• О посте

• Буддизм
• Индуизм
• Карма
• Йога

• Иудаизм
• Католичество
• Протестанты
• Лжеверие

• Атеизм
• Язычество
• Секты
• Психокульты

Читайте нас в социальных сетях

• Ваши вопросы
• На злобу дня
• Книга

• Апологетика
• Наши святые
• Миссия

• Молитвослов
• Акафисты
• Календарь
• Праздники

• Мы - русские!
• ОПК в школе
• Чтения
• Храмы

• Нравы
• Психология
• Добрая семья
• Педагогика
• Демография

• Патриотизм
• Безопасность
• Вакцинация

• Оккультизм
• Веганство
• Гомеопатия
• Астрология

• Аборты
• Ювенальщина
• Содом ныне
• Наркомания

• Лженаука
• MLM

• Самоубийство



© Миссионерско-апологетический проект "К Истине", 2004 - 2024

При использовании наших оригинальных материалов просим указывать ссылку:
Миссионерско-апологетический "К Истине" - www.k-istine.ru

Контакты редакции

Top.Mail.Ru