Миссионерско-апологетический проект "К Истине": "Иисус сказал… Я есмь путь и истина и жизнь; никто не приходит к Отцу, как только через Меня" (Ин.14:6)

ГлавнаяО проектеО центреВаши вопросыРекомендуемНа злобу дняБиблиотека • Новые публикации • Поиск


  Читайте нас:
 Читайте нас в социальных сетях
• Поиск
• Карта сайта
• RSS-рассылка
• Новые статьи
• Фильмы

• Это наша вера
• Каноны Церкви
• Догматика
• Благочестие

• Апологетика
• Наши святые
• Миссия

• Молитвослов
• Акафисты
• Календарь
• О посте

• Мы - русские!
• ОПК в школе
• Чтения
• Храмы

• Нравственность
• Психология
• Добрая семья
• Педагогика
• Демография

• Патриотизм
• Безопасность

• Общее дело
• Вакцинация

• Атеизм

• Буддизм
• Индуизм
• Карма
• Йога
• Язычество

• Иудаизм
• Ислам
• Католичество
• Протестантизм
• Лжеверие

• Секты
• Оккультизм
• Психокульты

• Лженаука
• Веганство
• Гомеопатия
• Астрология

• MLM

• Аборты
• Ювенальщина
• Содом ныне
• Наркомания
• Самоубийство

Просим Вас о помощи нашему проекту:

WebMoney:
R179382002435
Е204971180901
Z380407869706

Яндекс.Деньги:
41001796433953

Карта Сбербанка:
4276 8802 5366
8952

Православные акафисты / Акафист всем Святым


Православные акафисты

Акафист третий всем Святым

Память: первое воскресение после Пятидесятницы

В "Откровении Иоанна Богослова" описывается, что Собор всех святых означает поклонение всех без исключения святых (без учета фактической канонизации) Агнцу Божьему. После этого произойдет снятие седьмой печати. Таким образом, Неделя всех святых является христианским праздников, в который Церковь почитает всех известных и неизвестных праведников. Православная Церковь почитает всех святых в первое воскресенье после Пятидесятницы, то есть это переходящий праздник, приходящийся на конец восьмой недели после празднования Пасхи.

История праздника и иконы Собора всех святых уходит корнями в IV - V века, и связывается с именем Иоанна Златоуста и Ефрема Сирина. В частности, святой Иоанн Златоуст рассказывал о празднике в своих проповедях, указывая точную дату празднования, совпадающую с настоящей. Что касается святого Ефрема Сирина, то он указывал на праздник в своих песнопениях, называя дату 13 мая. Многие другие источники также указывают на то, что праздник всех святых празднуется в первую неделю по Пятидесятнице. Православные богословы указывают на то, что все святые хоть и жили в разное время, и прославились разными подвигами, но вся их благодать изливается на Православную Церковь именно в этот период.

День всех святых считается пограничным годовом кругу богослужений. В частности, в этот день оканчивается период песнопений Цветной Триоди, с переходом на период Октоиха. В день после праздника начинается Петров пост.

Что касается иконы "Собор всех святых", то она рассказывает нам о дне Страшного суда, изображая всех праведников, торжествующих в Раю. Многие иконописцы посредством данной иконы попытались изобразить свое видение Неба. Причем самым ранним образом является икона XX века, на которой изображены ангелы и святые, поклоняющиеся Иисусу Христу, восседающему в центре. Святые, как правило, коленопреклонны, протягивают венцы в сторону Иисуса Христа. Очень часто возле Сына Божьего на иконе изображаются Иоанн Креститель и Дева Мария, которые находятся в одной сфере с Иисусом Христом. Существует также вторая сфера, где располагается хор святых, расставленных по ликам святости. Иногда можно увидеть святых, которые изображены в отдельных арочных проемах, а также фигуры пророков Иезекииля, Исайи, Даниила и Соломона.

Икона Всех Святых от века Богу угодивших

Икона Всех Святых от века Богу угодивших

Вместо первого кондака поется:

Тропарь всем Святым, глас 4

Иже во всем мире мученик Твоих, яко багряницею и виссом, кровьми Церковь Твоя украсившися, теми вопиет Ти, Христе Боже: людем Твоим щедроты Твоя низпосли, мир жительству Твоему даруй, и душам нашим велию милость.

Икос 1

Ангелов подражателие и человецы небеснии воистину есте вы, угодницы Божии, тем же хвалебными гласы воспеваем вас сице:

Радуйтеся, звезды пресветлии, нас озаряющии.

Радуйтеся, огнем любви Господней воспламеняемии.

Радуйтеся, бесплотнии лики удивившии.

Радуйтеся, ныне Богу предстоящии.

Радуйтеся вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 2

Видевше силу Христову, в вас всельшуюся, молимся Господу, вас почитающии, угодницы Божии, да сподобит и нас невозбранно служити Ему и непрестанно со Ангелы воспевати песнь: Аллилуиа!

Икос 2

Разумом богопросвещенным познавше радость жития Божественного, потекли есте на путь Христов истинный, сего ради и мы, вам последствующе, званиями почитаем сими:

Радуйтеся, самим делом заповеди Евангельския совершающие.

Радуйтеся, яко агнцы, последовавшии Истинному Агнцу.

Радуйтеся, почести мирския Христа ради оставившии.

Радуйтеся, крест Христов с усердием понесшии.

Радуйтеся вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 3

Силою Божиею укрепляемии, тихого пристанища спасения достигли есте, угодницы Божии, сладце воспевая Спасителю Богу: Аллилуиа!

Икос 3

Имея послушание Господу, неленостно трудились угодницы Христовы, бодренно восходя к совершенству духовному, тем же восхваляя вас, взываем сице:

Радуйтеся, искатели блаженства вечнаго.

Радуйтеся, глубину мудрости духовныя стяжавшии.

Радуйтеся, путь свой в Царствие Божие любве слезами орошавшии.

Радуйтеся, бисер - Христа на сем пути обретшии.

Радуйтеся вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 4

Буря житейская не возможе поколебати крепость произволения вашего, еже угождати Единому Господу, тем же вся волны мирския отразивше, победоносно воспели серафимскую песнь: Аллилуиа!

Икос 4

Слышавше о добродетельном житии вашем, угодницы Божии, в радости и умилении зовем:

Радуйтеся, искреннии друзи и собеседницы Христовы.

Радуйтеся, любовь ко Господу стяжавшии.

Радуйтеся, Господом зело возлюбленнии.

Радуйтеся, высокая дерзновения духовная получившии.

Радуйтеся вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 5

Боготечныя светила на свещнице высоцем поставленнии со страхом и благоговением в жертву Господу себе принесшии, от любве теплии Ему истинно воспевшии: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще вас, угодницы Божии, всем житием своим Богу жертву принесших, сугубо взываем:

Радуйтеся, украсившиеся добротами первого доброго творения.

Радуйтеся, онебесившие Церковь Христову.

Радуйтеся, унаследовавшии обители небесныя.

Радуйтеся, имена свои в книзе животней вписавшии.

Радуйтеся, вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 6

Проповедницы жизни божественныя, облацы светозарнии Христова свидетельства, ныне прославляетеся в сонме своем, ликуя с Господом и поя в веселии: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия в вас свет небесный, угодницы Божии, еще сущим вам на земли, им же облиставаемы, и нам, яко зарями сияющии, благодать посылаете, ею же возгреваемии, воспеваем сице:

Радуйтеся, благоволением Владыки мира облагодатствуемии.

Радуйтеся, блаженства и утешения преисполненнии.

Радуйтеся, в вертограде духовнем веселящиеся.

Радуйтеся, дарами Божественными одареннии.

Радуйтеся вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 7

Дивно и како еще на земли суще, обладателие небесных сокровищ были есте, тем же благоговением и страхом объятии, вопием Богу, дивному во святых Своих: Аллилуиа!

Икос 7

Новое творение показал еси, Господи, в людех Твоих - яко цветы райския, духовно процветшии, землю украсиша, тем же, с любовию прославляюще их, вопием:

Радуйтеся, к подвигам высоким потекшии.

Радуйтеся, дары совершенства Христова достигшии.

Радуйтеся, даром чудотворений обогащеннии.

Радуйтеся, будущее, яко настоящее зревшии.

Радуйтеся вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 8

Странное и недомыслимое видение бысть людем земным ваше чудное житие, мы же, зная силу Божественную в вас совершаему, поем Богу: Аллилуиа!

Икос 8

Вси в Бозе есте, упование крепкое на Него возложившии, верою несомненною вся добре совершившии, примите от почитающих боголюбие ваше песни сия:

Радуйтеся, цветами жития своего землю украсившии.

Радуйтеся, таинники благодати Божественныя.

Радуйтеся, присно славословящии Господа.

Радуйтеся, и нас к сему славословию побуждающии.

Радуйтеся, вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 9

Вси вернии, подвиги ваши зряще и ангелоподобному житию подражати хотяще, воспевают: Аллилуиа!

Икос 9

Витийство человеческое не возможет изрещи величие подвигов и чудес ваших, угодницы Божии, ими же житие ваше, яко цветами благовонными, духовно благоукрасили есте, души верных облагоухая сладостию святыни вашея и приводя к славословию:

Радуйтеся, со Ангелы ликующии.

Радуйтеся, наследницы Царствия Божия.

Радуйтеся, прадеднее падение исправившии.

Радуйтеся, светящиеся светлостию неугасимыя благодати.

Радуйтеся, вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 10

Спасение вечное унаследовали есте, угодницы Божии, кончину в Господе, яко венец, подвигом вашим получили есте и ныне предстоите Господу, немолчно воспевая: Аллилуиа!

Икос 10

Царя Небеснаго рабы благия и верныя, данный вам талант не скрыли есте, трудолюбием его усугубивше, многу куплю духовную им сотворивши, вам подражати и благую надежду спасения стяжати помозите, угодницы Божии, да со умилением гласы поем:

Радуйтеся, житие земное свято скончавшии.

Радуйтеся, дух свой в руце Божии предавшии.

Радуйтеся, яко память Церкви Божией с похвалами почитается.

Радуйтеся, яко преселившеся в обители небесныя, и нас, земных, не оставляете.

Радуйтеся вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 11

Пение молебное приносим вам, угодницы Божии, яко лучи чудес многих испущающе, души верных озаряете, да благодарне зовем Богу: Аллилуиа!

Икос 11

Светозарнии светильницы, тьму неведения озаряющии и духовным сиянием просвещающии, тихое пристанище в вас обретающе и любовию величающе, песненно вопием:

Радуйтеся, от горних высот благосердием своим к земнородным приникающии.

Радуйтеся, прошения наша во благо исполняющии.

Радуйтеся, реки воды Божественныя приснотекущии.

Радуйтеся, источницы, никогда не оскудевающии.

Радуйтеся, вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 12

Благодати Божия храмы светлыя при житии бывшия, угодницы святии, и по преставлении причастницы тоя же соделалися есте, явите и нам, недостойным, щедроты молитвенныя своя и предстательством теплым окормите нас ко пристани спасения, да поем на земли живых вечно Сущему Богу: Аллилуиа!

Икос 12

Поюще многое и преславное, явленное и неявленное, ведомое и неведомое в житии вашем, святии угодницы Божии, смиренно вас просим, небесных заступников наших, да сподобит нас Господь Вседержитель молитвами вашими достигнути обителей райских, да благодарными гласы зовем:

Радуйтеся, пресвятии Единосущныя Троицы служители.

Радуйтеся, ангельских сил небесныя собеседницы.

Радуйтеся, о них же радуются и Бога хвалят человецы.

Радуйтеся, яко звезды сияющии и нам путь в горняя указующии.

Радуйтеся, вси святии, светом невечерним нас озаряющии.

Кондак 13

О, угодницы Божии и святии вси человецы, вы горе на небеси, мы же долу на земли удаленнии от вас не только местом, колико грехами нашими, обаче дерзаем приносити вам малое похвальное пение сие, еже милостиво приемше, умолите Милосерднаго Господа, да помилует нас и сподобит вкупе с вами пети в Царствии Небесном вечно радостную песнь: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа!

Сей Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1.

***

Читайте также:

 

 
Читать другие акафисты раздела "Православные акафисты"
 

Миссионерско-апологетический проект "К Истине"

Читайте также:



© Миссионерско-апологетический проект "К Истине", 2004 - 2017

При использовании наших оригинальных материалов просим указывать ссылку:
Миссионерско-апологетический проект "К Истине" - www.k-istine.ru