Миссионерско-апологетический проект "К Истине": "Иисус сказал… Я есмь путь и истина и жизнь; никто не приходит к Отцу, как только через Меня" (Ин.14:6)

ГлавнаяО проектеО центреВаши вопросыРекомендуемНа злобу дняБиблиотекаНовые публикацииПоиск


  Читайте нас:
 Читайте нас в социальных сетях
• Поиск
• Авторы
• Карта сайта
• RSS-рассылка
• Новые статьи
• Фильмы
• 3D-экскурсия

• Это наша вера
• Каноны Церкви
• Догматика
• Благочестие

• Апологетика
• Наши святые
• Библиотека
• Миссия

• Молитвослов
• Акафисты
• Календарь
• Праздники

• О посте

• Мы - русские!
• ОПК в школе
• Чтения
• Храмы

• Нравственность
• Психология
• Добрая семья
• Педагогика
• Демография

• Патриотизм
• Безопасность

• Общее дело
• Вакцинация

• Атеизм

• Буддизм
• Индуизм
• Карма
• Йога
• Язычество

• Иудаизм
• Католичество
• Протестантизм
• Лжеверие

• Секты
• Оккультизм
• Психокульты

• Лженаука
• Веганство
• Гомеопатия
• Астрология

• MLM

• Аборты
• Ювенальщина
• Содом ныне
• Наркомания
• Самоубийство

Просим Вас о
помощи нашему
проекту:

Карта Сбербанка:
4817 7601 1265
4359

PayPal:
k-istine@mail.ru

WebMoney:
Р320505518138
Е204971180901
Z380407869706

Яндекс.Деньги:
41001796433953



Святитель Киприан Карфагенский - творения


Киприан Карфагенский. Три книги свидетельств, против иудеев. Книга первая

Память: 31 августа / 13 сентября

Священномученик Киприан Карфагенский (ок. 200 - 258) автор многочисленных сочинений и писем, один из первых богословов, сформировавших православную экклесиологию - учение о Церкви.

Священномученик Киприан Карфагенский. Мозаика баптистерия Сан-Джованни во Флоренции. 1300–1310 гг. Мастер св. Цецилии

Священномученик Киприан Карфагенский. Мозаика баптистерия Сан-Джованни во Флоренции, 1300–1310 года

***

Содержание

Киприан сыну Квирину

Киприан сыну Квирину желает здоровья.

Надлежало, любезнейший сын, удовлетворить духовному желанию твоему, с каким ты просишь преподать тебе Божественные наставления, которыми Господь благоволил, чрез святые Писания, вразумить и научить нас, да, изведенные из тьмы заблуждения и озаренные чистым и ясным светом Его, держимся пути жизни при пособии спасительных таинств. Потому я и составил сочинение, как ты просил: не распространяясь слишком в изложении, я собрал, в выбранных и присоединенных здесь отрывках, самое необходимое, сколько помогала тому посредственная память, имея в виду не то, чтобы написать трактат, а – представить материал для трактата, и таким образом вышло сочинение в возможно-кратком виде. Таковая краткость весьма полезна для читающих: при ней ум и понятие читающего не развлекаются, как при чтении весьма пространной книги; напротив, при сжатой краткости твердая память удерживает читаемое. Составил же я две, равно небольшие, книжки. В одной старался показать, что Иудеи, согласно предсказаниям, отступили от Бога и утратили Господню благодать, которая дарована была им прежде и была обещана на будущее время, и что на место их поступили христиане, угождающие Господу верою и приходящие от всех народов и со всего мира. Другая книжка содержит таинство о Христе, – что пришел именно Тот, Который был предвозвещен, и что из всех поступков и дел, Им совершенных, можно уразуметь и познать, что это Он был предсказан. Да послужит сие пока, для читающих, пособием при составлении первых очерков веры. Более прибавится силы, более и более будет действовать сердечное понимание в том, кто полнее испытает ветхие и новые писания, – кто прочитает все свитки духовных книг. Ибо мы теперь почерпнули из Божественных источников немного, чтобы пока переслать тебе. Можешь напиться обильнее и насытиться полнее, если и ты для пития приступишь, вместе с нами, к тем же источникам полноты Божественной.

Желаю тебе, любезнейший сын, всегда здравствовать [1].

Книга первая

I. Иудеи тяжко согрешили, оскорбив Бога тем, что оставили Господа и последовали идолам

В книге Исхода народ говорит Аарону: "востани и сотвори нам боги, иже пойдут пред нами: Моисей бо сей человек, иже изведе нас от земли египетския, не вемы, что быть ему" (Исх.32:1). Там же Моисей говорит Господу: "молюся ти, Господи; согрешиша людие сии грех велик, и сотвориша себе боги златы (и серебряны); и ныне, аще убо оставиши им грех их, остави; аще же ни, изглади мя из книги Твоея, в нюже вписал еси. И рече Господь к Моисею: аще кто согреши предо Мною, изглажу его из книги Моея" (Исх.32:31–33). Во Второзаконии говорится: "пожроша бесовом, а не Богу" (Втор.32:17). Также в книге Судей: "и сотвориша сынове Исраилевы злое пред Господем и послужиша Ваалу; и оставиша Господа Бога отец своих, изведшаго их из земли египетски, и поидоша вслед богов иных от богов языческих, иже окрест их, и поклонишася им, и разгневаша Господа, и оставиша Его, и послужиша Ваалу и Астартом" (Суд.2:11–13). У Малахии: "оставлен бысть Иуда, и мерзость бысть во Исраили и во Иерусалиме; зане оскверни Иуда святая Господня, яже возлюби, и прейде к богом чуждим" (Мал.2:11).

II. Что не верили пророкам и умертвили их

У Иеремии Господь говорит: "посылаше к вам всех раб своих пророк, востая заутра и посылая; и не слышасте, ни приклонисте ушес ваших, да слышите, егда глаголаше: отвратитеся кийждо от пути своего злаго и от злейших умышлений ваших, и обитати будете в земли, юже Господь даде вам и отцем вашим, от века даже и до века; и не ходите в след богов чуждих, еже служити им, и покланятися им, да не прогневаете Мя в делех рук ваших, еже озлобити вас. И не послушасте Мя..". (Иер.25:4–7 сн. Иер.7:13). Также в Третьей книге Царств Илия говорит Господу: "ревнуя поревновах по Господе Бозе Вседержители, яко оставиша Тя сынове Исраилевы: олтари Твоя раскопаша и пророки Твоя избиша оружием, и остах аз един и ищут души моея изъяти ю" (3Цар.19:10). Также у Неемии: "отступиша от Тебе, и повергоша закон Твой созади плоти своея; и пророки Твоя избиша, иже засвидетельствоваху им, да обратятся к Тебе" (Неем.9:26).

III. Прежде было предсказано, что они и не познают и не уразумеют и не приимут Господа

У Исаии: "слыши небо, и внуши, земле, яко Господь возглагола: сыны родих и возвысих, тии же отвергошася Мене. Позна вол стяжавшаго и, и осел ясли господина своего; Исраиль же Мене не позна, и людие Мои не разумеша. Увы, язык грешный, людие исполнени грехов, семя лукавое, сынове беззаконнии, остависте Господа и разгневасте Святаго Исраилева" (Ис.1:2–4). У него же Господь говорит: "иди и рцы людем сим: слухом услышите, и не уразумеете; и видяще узрите, и не увидите; одебеле бо сердце людий сих, и ушима своима тяжко слышаша, и очи свои смежиша, да не когда узрят очима и ушима услышат, и сердем уразумеют, и обратятся, и исцелю я" (Ис.6:9–10). Также у Иеремии Господь говорит: "Мене оставиша источника воды живы, и ископаша себе кладенцы сокрушеныя, иже не возмогут воды содержати" (Иер.2:13). У того же пророка: "се, слово Господне бысть к ним в поношение, и не восприимут того" (Иер.6:10). У него же Господь говорит: "Еродиа на небеси позна время свое, горлица и ластовица селная, врабие сохраниша времена входов своих: людие же Мои сии не познаша судеб Господних. Како речете, яко мы мудри есмы и закон Господен с нами есть? истинно всуе бысть трость лживая книжником. Постыдешася премудрии, и устрашени и поимани быша, слово бо Господне отвергоша" (Иер.8:7–9). Тоже в Притчах Соломона: "взышут Мене злии и не обрящут. Возненавидеша бо премудрость, словесе же Господня не прияша"(Притч.1:28–29). Также в псалме 27: "...воздаждь воздаяние их им. Яко не разумеша в дела Господня..." (Пс.27:4–5). И в псалме 81: "не познаша ниже уразумеша, во тме ходят" (Пс.81:5). И в Евангелии от Иоанна: "во своя прииде, и свои Его не прияша. Елицы же прияша Его, даде им область чадом Божиим быти, верующим во имя Его" (Ин.1:11–12).

IV. Что Иудеи не поймут святых писаний: они имеют быть поняты в последние времена, когда приидет Христос

У Исаии: "и будут вам вся сия словеса, аки словеса книги запечатленныя сея, юже аще дадут человеку ведущему писания и глаголюще: прочти сие: и речет: не могу прочести, запечатленна бо... И услышат в день оный глусии словеса книги сея, и иже во тме, и иже во мгле, очи слепых узрят" (Ис.29:11, 18). У Иеремии: "в последния дни уразумеете совет Его" (Иер.23:20). У Даниила: "загради словеса и запечатай книги до времене скончания, дóндеже научатся мнози и умножится ведение; ... егда же скончается разсыпание... уведят сия вся" (Дан.12:4, 7). Также в Первом послании Павла к Коринфянам: "не хощу же вас не ведети, братие, яко отцы наша вси под облаком быша" (1Кор.10:1). И во Втором послании к Коринфянам: "ослепишася помышления их, даже бо до сего дне тожде покрывало во чтении ветхаго завета пребывает не откровено, зане о Христе престает; но даже до днесь, внегда чтется Моисей, покрывало на сердцы их лежит. Внегда же обратятся ко Господу, взимается покрывало" (2Кор.3:14–16). И в Евангелии Господь говорит по Воскресении: "сия суть словеса, яже глаголах к вам еще сый с вами, яко подобает скончатися всем написанным в законе Моисеове и пророцех и псалмех о Мне. Тогда отверзе им ум, разумети писания, и рече им: яко тако писано есть и тако подобаше пострадати Христу, и воскреснути от мертвых в третий день, и проповедатися во имя Его покаянию и отпущению грехов во всех языцех" (Лк.24:44–47).

V. Что Иудеи ничего не могут уразуметь из писаний, пока не уверуют во Христа

У Исаии: "и аще не уверите, ниже имате разумети" (Ис.7:9). Также Господь говорит в Евангелии: "аще бо не имете веры, яко Аз есмь, умрете во гресех ваших" (Ин.8:24). А что правда стоит верою и отсюда проистекает жизнь, – это предсказано у Аввакума: "праведник же Мой от веры жив будет" (Авв.2:4). И потому-то веровал Авраам, отец языков, как говорится в книге Бытия: "верова Авраам Богу, и вменися Ему в правду" (Быт.15:6). Тоже и Павел говорит в Послании к Галатам: "Авраам верова Богу, и вменися Ему в правду. Разумейте убо, яко сущии от веры, сии суть сынове Авраамли. Предъувидевшее же писание, яко от веры оправдает языки Бог, прежде благовествова Аврааму, яко благословятся о тебе вси язы́цы. Темже сущии от веры благословятся с верным Авраамом" (Гал.3:6–9).

VI. Что они потеряют Иерусалим и оставят наследственную землю

У Исаии: "земля ваша пуста, гради ваши огнем пожжени, страну вашу пред вами чуждии поядают, и опусте низвращена от людий чуждих. Оставится дщерь Сионя, яко куща в винограде, и яко овощное хранилище в вертограде, яко град воюемый; и аще не бы Господь Саваоф оставил нам семене, яко Содома убо были быхом, и яко Гоморру уподобился быхом" (Ис.1:7–9). Также Господь говорит в Евангелии: "Иерусалиме, Иерусалиме, избивый пророки и камением побиваяй посланныя к тебе: колькраты восхотех собрати чада твоя, якоже собирает кокош птенцы своя под криле, и не восхотесте? Се, оставляется вам дом ваш пуст"(Мф.23:37–38).

VII. Что они утратят свет Господень

У Исаии: "приидите, пойдем светом Господним; остави бо люди своя дом Иаковль" (Ис.2:5–6). Также в Евангелии от Иоанна: "бе свет истинный, иже просвещает всякаго человека, грядущаго в мир. В мире бе, и мир тем бысть, и мир Его не позна" (Ин.1:9–10). Там же: "не веруяй уже осужден есть, яко не верова во имя единороднаго Сына Божия. Сей же есть суд, яко свет прииде в мир и возлюбиша человецы паче тму, неже свет" (Ин.3:18–19).

VIII. Что за упразднением первого плотского обрезания постановится второе – духовное

У Иеремии: "сия глаголет Господь мужем Иудиным и обитателем Иерусалимлим: поновите себе поля и не сейте на тернии; обрежитеся Богу вашему и обрежите жестосердие ваше,... да не изыдет яко огнь ярость Моя и возгорится и не будет угашаяй" (Иер.4:3–4). Также Моисей говорит во Второзаконии: (в последние дни) "очистит (обрежет) Господь сердце твое и сердце семени твоего, любити Господа Бога твоего"(Втор.30:6). И у Ииуса Навина: "рече Господь Иисусу: сотвори себе ножи каменны от камене остраго и седе обрежи сыны Исраилевы второе"(Нав.5:2). Также Павел в послании к Колоссянам: "обрезани бысте обрезанием нерукотворенным, в совлечении тела греховнаго плоти, во обрезании Христове" (Кол.2:11). Да и первый человек Адам сотворен от Бога необрезанным; таким же был и Авель праведный, и Енох, угодивший Богу и преложившийся, и Ной, избранный для сохранения рода человеческого в то время, как земля и люди были погубляемы за беззакония, и Мелхиседек священник, по чину коего обещан Христос. Итак, знамение семени не для всех полезно, а знамением Господним знаменуются все.

IX. Что прежний закон, данный Моисеем, прекратится

У Исаии: "тогда явлени будут печатлеющии закон, еже не учитися. И речет: пожду Бога, отвращшаго лице свое от дому Иаковля, и уповая буду нань" (Ис.8:16–17). Также в Евангелии от Матфея: "вси бо пророцы и закон до Иоанна прорекоша" (Мф.11:13).

Х. Что дастся закон новый

У Михея: "яко от Сиона изыдет закон, и слово Господне из Иерусалима. И разсудит среди людий многих и изобличит языки крепки" (Мих.4:2–3). Также у Исаии: "от Сиона бо изыдет закон и слово Господне из Иерусалима, и судити будет посреде язык" (Ис.2:3–4). И в Евангелии от Матфея: "и се, глас из облака глаголя: Сей есть Сын Мой возлюбленный, о немже благоволих, Того послушайте" (Мф.17:5).

ХI. Что будет сделано новое распоряжение и дастся новый завет

У Иеремии: "се, дние грядут, глаголет Господь, и завещаю дому Израилеву и дому Иудину завет нов, не по завету, егоже завещах отцем их в день, в оньже емшу ми за руку их, извести я от земли египетския, яко тии не пребыша в завете Моем и Аз небрегох их, глаголет Господь. Яко сей завет, егоже завещаю дому Израилеву по днех онех, глаголет Господь: ...дая законы Моя в мысли их, и на сердцах их напишу я, и буду им в Бога и тии будут Ми в люди, и не научит кийждо ближняго своего и кийждо брата своего глаголя: познай Господа; яко вси познают Мя от мала даже и до великаго их, яко милостив буду неправдам их и грехов их не помяну ктому" (Иер.31:31–34).

XII. Что с прекращением ветхого крещения начнется новое

У Исаии: "не поминайте первых и ветхих не помышляйте. Се, Аз творю новая, яже ныне возсияют, и увесте я; и сотворю в пустыни путь и в безводней реки... напоити род Мой избранный, люди Моя, яже снабдех добродетели Моя поведати" (Ис.43:18–21). У него же: "и аще вжаждут, пустынею проведет их и воду из камене изведет им; разсядется камень и потечет вода и испиют людие Мои" (Ис.48:21). Также в Евангелии от Матфея Иоанн Креститель говорит: "аз убо крещаю вы водою в покаяние; грядый же по мне креплий мене есть, ему же несмь достоин сапоги понести, той вы крестит Духом Святым и огнем" (Мф.3:11). И в Евангелии от Иоанна говорится: "аще кто не родится водою и Духом, не может внити в Царствие Божие. Рожденное от плоти, плоть есть; и рожденное от Духа, дух есть" (Ин.3:5–6).

XIII. Что ветхое иго отымется и дастся иго новое

В псалме втором: "вскую шаташася язы́цы и людие поучишася тщетным? Предсташа царие земстии и князи собрашася вкупе на Господа и на Христа Его. Расторгнем узы их и отвержем от нас иго их" (Пс.2:1–3). Также в Евангелии от Матфея Господь говорит: "приидите ко Мне вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы. Возмите иго Мое на себе и научитеся от Мене, яко кроток есмь и смирен сердцем, и обрящете покой душам вашим. Иго бо Мое благо и бремя Мое легко есть" (Мф.11:28–30). У Иеремии: "в той день... сокрушу ярем с выи их и узы их расторгну; и не послужат тии ктому чуждим, но послужат тии Господу Богу своему, и Давида царя их возставлю им" (Иер.30:8–9).

XIV. Что ветхих пастырей заменят новые

У Иезекииля: "сия глаголет Адонаи Господь: се, Аз на пастыри, и взыщу овец Моих от рук их, и отставлю я от паствы овец Моих и не будут пасти их пастырие... и отъиму овцы Моя из уст их... и упасу я с судом"(Иез.34:10, 16). У Иеремии Господь говорит: "и дам вам пастыри по сердцу Моему, и упасут вас разумом и учением" (Иер.3:15). У Иеремии же: "слышите, язы́цы, слово Господне и возвестите во островех дальних и рцыте: развеявый Израиля соберет его и снабдит его, яко пастырь стадо свое; яко избави Господь Иакова и изъят его от руки сильнейших его" (Иер.31:10–11).

XV. Что Христос будет храмом и домом Божиим, – ветхий храм разорится и постановится новый

Во Второй книге Царств: "бысть слово Господне к Нафану глаголя: иди и рцы рабу Моему Давиду: сия глаголет Господь: не ты созиждеши Мне дом, еже обитати Мне... И будет егда исполнятся дние твои и уснеши со отцы твоими, и возставлю семя твое по тебе, иже будет от чрева твоего, и уготовлю царство его. Той созиждет дом имени Моему и управлю престол его до века; Аз буду ему во отца и той будет Ми в сына; ... и верен будет дом его и царство его до века предо Мною" (2Цар.7:4–5, 7:12–14, 16). Также в Евангелии Господь говорит: "не имать остати зде (в храме) камень на камени, иже не разорится" (Мф.24:2). И еще: "разорю церковьсию рукотвореную и треми денми ину нерукотворену созижду" (Мк.14:58).

XVI. Что ветхое жертвоприношение упразднится и будет совершаться жертвоприношение новое

У Исаии: "что Ми множество жертв ваших? глаголет Господь. Исполнен есмь всесожжений овних и тука агнцев и крове юнцов и козлов не хощу... Кто бо изыска сия из рук ваших?" (Ис.1:11–12). Также в псалме 49: "еда ям мяса юнча, или кровь козлов пию? Пожри Богови жертву хвалы и воздаждь Вышнему молитвы твоя; и призови Мя в день скорби твоея, и изму тя, и прославиши Мя" (Пс.49:13–15).

В том же псалме: "жертва хвалы прославит Мя, и тамо путь, имже явлю ему спасение Мое" (Пс.49:23). И в псалме 4: "пожрите жертву правды и уповайте на Господа" (Пс.4:6). Также у Малахии: "несть воля Моя в вас, глаголет Господь Вседержитель, и жертвы не прииму от рук ваших. Зане от восток солнца и до запад имя Мое прославися во языцех и на всяцем месте фимиам приносится имени Моему и жертва чиста; зане велие имя Мое во языцех, глаголет Господь Вседержитель" (Мал.1:10–11).

XVII. Что ветхое священство прекратится и приидет священник новый, который будет пребывать во веки

В псалме 109: "из чрева прежде денницы родих тя. Клятся Господь и не раскается: ты иерей во век по чину Мелхиседекову" (Пс.109:3–4). Также в Первой книге Царств Господь говорит Илию священнику: "и возставлю себе жерца верна, иже вся яже в сердце Моем... сотворит; и созижду ему дом верен, и предыдет пред Христом Моим во вся дни; и будет всяк, оставшийся в дому твоем, приидет поклонитися ему, с цатою сребра и хлебом единым" (1Цар.2:35–36).

XVIII. Что послан будет иный обещанный пророк, подобный Моисею, который даст новый завет и которого особенно надобно слушаться

Во Второзаконии Бог говорит Моисею: "пророка возставлю им от среды братий их, якоже тебе, и вдам слово Мое во уста его и возглаголет им, якоже заповедаю ему. И человек той, иже не послушает словесе его, елика возглаголет пророк оный во имя Мое, Аз отмщу от него"(Втор.18:18–19). О том же и Христос говорит в Евангелии от Иоанна: "испытайте писаний, яко вы мните в них имети живот вечный и та суть свидетельствующая о Мне. И не хощете приити ко Мне, да живот имате... Не мните, яко Аз на вы реку ко Отцу; есть, иже на вы глаголет, Моисей, нань же вы уповаете. аще бо бысте веровали Моисеови, веровали бысте убо и Мне; о Мне бо той писа. Аще ли того писанием не веруете, како Моим глаголом веру имете?" (Ин.5:39–40, 45–47).

XIX. Что будет два народа, больший и меньший, то есть: ветхий иудейский и новый, который составится из нас

В книге Бытия: "и рече ей (Ревекке) Господь: два языка во утробе твоей суть, и двои людие от утробы твоея разлучатся; и людие людий превзыдут, и болший поработает меншему" (Быт.25:23). Также у Осии: "и помилую непомилованную и реку не людем Моим: людие Мои есте вы"(Ос.2:23). И еще у того же: "и будет на месте, на немже речеся им, не людие Мои вы, сии тамо прозовутся сынове Бога живаго" (Ос.1:10).

XX. Что Церковь из язычников, сперва бесплодная, будет иметь гораздо больше чад, нежели имела прежде синагога

У Исаии: "возвеселися, неплоды нераждающая, возгласи и возопий, нечревоболевшая, яко многа чада пустыя паче, нежели имущия мужа. Рече бо Господь: разшири место кущи твоея и покровов твоих, водрузи, не пощади, продолжи ужя твое и колие твоя укрепи. Еще на десно и на лево простри; и семя твое языки наследит и грады опустевшия населиши. Не бойся, яко посрамлена еси, ниже устыдися, яко укорена еси, понеже срамоту вечную забудеши" (Ис.54:1–4). Так и у Авраама, когда родился от рабыни первый сын, Сарра оставалась еще долго бесплодною и уже поздно, в старости, родила по обетованию сына Исаака, который был прообраз Христа. Так и Иаков взял две жены, старшую Лию, болевшую глазами и служившею образом синагоги, и меньшую – красивую Рахиль, прообразовавшую Церковь. Рахиль долго оставалась бесплодною и потом родила Иосифа, который и сам был прообраз Христа. В Первой книге Царств (1Цар.1:2) читается также, что Елкана имел две жены: Феннану, имевшую детей, и Анну, сначала бесплодную, но потом родившую Самуила, не по обыкновенному порядку рождений, но по Божию милосердию и обетованию, данному ей в то время, когда она молилась в скинии, и – родившийся от нее Самуил был прообразом Христа. В той же Первой книге Царств читается еще, что "неплоды роди седмь, и многая в чадех изнеможе" (1Цар.2:5). А семь сыновей означает семь Церквей. Почему и Павел написал послания к семи Церквам, и в Апокалипсисе (Откр.1:4) упоминается семь Церквей, чтобы выдерживалось седмиричное число; так как и дней сотворения мира Богом семь, и Ангелов предстоящих и пребывающих пред лицем Божиим, по словам Ангела Рафаила в книге Товита (Тов.12:15), семь, и светильник в скинии свидения седмисвещный (Исх.25:31), и очей Божиих, назирающих мир, семь, и камень у Захарии имеет семь очей (Зах.3:9), духов семь, и светильников в Апокалипсисе (Откр.1:21) семь, и столбов, на которых по Соломону (Притч.9:1) премудрость основала дом, семь.

XXI. Что язычники предпочтительнее уверуют во Христа

В книге Бытия: "и рече Господь Аврааму: изыде от земли твоея и от рода твоего и от дому отца твоего, и иди в землю, юже ти покажу. И сотворю тя в язык велий и благословлю тя и возвеличу имя твое и будеши благословен; и благословлю благословящия тя, и кленущия тя проклену, и благословятся о тебе вся племена земная" (Быт.12:1–3). То же и в другом месте книги Бытия: "и благослови (Исаак Иакова) и рече: се, воня сына моего, яко воня нивы исполнены, юже благослови Господь. И да даст тебе Бог от росы небесныя и от тука земли и множество пшеницы и вина; и да поработают тебе язы́цы и да поклонятся тебе князи, и буди господин брату твоему и поклонятся тебе сынове отца твоего: проклинаяй тя проклят, благословляяй же тя благословен" (Быт.27:27–29). Еще в книге Бытия: "видев же Иосиф яко возложи отец его руку десную свою на главу Ефремлю, тяжко ему явися, и прия Иосиф руку отца своего отъяти и от главы Ефремли на главу Манассиину, и рече Иосиф отцу своему: не тако, отче, сей бо есть первенец возложи руку десную твою на главу его. И не хотяще, но рече: вем, чадо, вем; и сей будет в люди и сей вознесется, но брат его менший болий его будет и семя его будет во множество языков" (Быт.48:17–19). В той же книге Бытия: "Иудо, тебе похвалят братия твоя; руце твои на плещу враг твоих; поклонятся тебе сынове отца твоего. Скимен львов Иуда; от леторасли, сыне мой, возшел еси, возлег уснул еси яко лев и яко скимен: кто возбудит его? Не оскудеет князь от Иуды и вождь от чресл его, дóндеже приидут отложеная ему, и той чаяние языков. Привязуяй к лозе жребя свое и к винничию жребца осляте своего; исперет вином одежду свою, и кровию гроздия одеяние свое. Радостотворны очи его паче вина и белы зубы его паче млека" (Быт.49:8–12). Далее, в книге Чисел о людях наших написано: "се, людие яко лвичища востанут" (Чис.23:24). Во Второзаконии: "сей (пришлец) будет глава, ты же (неверный народ иудейский) будеши хвост" (Втор.28:44). Также у Иеремии: "слышите глас трубы; и рекоша: не послушаем. Сего ради услышаша язы́цы и пасущии стада своя"(Иер.6:17–18). В псалме 17: "поставиши мя во главу языков; людие, ихже не видех, работаша ми, в слух уха послушаша мя" (Пс.17:44–45). О том же Господь говорит у Иеремии: "прежде, неже Мне создати тя во чреве, познах тя, и прежде, неже изыти тебе из ложесн, освятих тя, пророка во языки поставих тя" (Иер.1:5). Также у Исаии: "се, свидетельство во языцехдах его князя и повелителя языком. Се, язы́цы, иже не видяху тебе, призовут тя, и людие, иже не познаша тебе, к тебе прибегнут" (Ис.55:4–5). "И будет в день оный корень Иессеов и возстаяй владети языки; на Того язы́цы уповати будут и будет покой Его честь" (Ис.11:10). "Страно Завулоня и земле Неффалимля и прочии при мори живущии и об ону страну Иордана, Галилеа языков! Людие ходящии во тме видеша свет велий; живущии во стране и сени смертней, свет возсияет на вы" (Ис.9:1–2; сн. Мф.4:16). И опять у Исаии: "сице глаголет Господь Бог помазанному моему Киру, его же удержах за десницу, повинути пред ним языки и крепость царей разрушу, отверзу пред ним врата и гради не затворятся" (Ис.45:1). У него же: "гряду собрати вся народы и языки, и приидут и узрят славу мою. И оставлю на них знамение и послю от них спасеных во языки... и в островы дальния, иже не слышаша имене моего, ниже видеша славу мою, и возвестят славу мою во языцех" (Ис.66:18–19). "Воздвигнет убо знамение во языцех сущих далече и позвиждет им от конец земли" (Ис.5:26). "Имже не возвестися о нем, узрят, и иже не слышаша, уразумеют" (Ис.52:15). Еще у Исаии: "явлен бых не имущым мене, обретохся не вопрошающим о мне, и рекох: се, есмь, языку, иже не призваша имене моего" (Ис.65:1). О том же самом говорит Павел в Деяниях Апостольских: "вам бе лепо первее глаголати слово Божие; а понеже отвергосте е и недостойны творите сами себе вечному животу, се, обращаемся во языки. Тако бо заповеда нам Господь: положих тя во свет языком, еже быти тебе во спасение даже до последних земли" (Деян.13:46–47).

XXII. Что хлеб и чашу Христову и всю благодать Иудеи утратят, а мы получим, и что новое имя христиан будет благословляемо на земли

У Исаии Господь говорит: "се, работающи Ми ясти будут, вы же взалчете; се, работающии Ми пиши будут, вы же возжаждете; се, работающии Ми возрадуются, вы же посрамитеся... Вас избиет Господь, работающим же Мне наречется имя новое, еже благословится на земли" (Ис.65:13–16). У того же Исаии в другом месте: "воздвигнет убо знамение во языцех сущих далече и позвиждет им от конец земли, и се, скоро легце грядут; не взалчут, ни утрудятся" (Ис.5:26–27). И еще у того же: "се, Владыка Господь Саваоф отъимет от Иерусалима и от Иудеи крепкаго и крепкую, крепость хлеба и крепость воды" (Ис.3:1). Тоже в псалме 33: "вкусите и видите, яко благо Господь; блажен муж, иже уповает нань. Бойтеся Господа, вси святии Его, яко несть лишения боящимся Его. Богатии обнищаша и взалкаша; взыскающии же Господа не лишатся всякаго блага" (Пс.33:9–11). Также в Евангелии от Иоанна Господь говорит: "Аз есмь хлеб животный; грядый ко Мне не имать взалкатися, и веруяй в Мя не имать вжаждатися никогдаже" (Ин.6:35). "Аще кто жаждет, да приидет ко Мне и пиет; веруяй в Мя, якоже рече Писание, реки от чрева его истекут воды живы" (Ин.7:37–38). "Аще не снесте Плоти Сына человеческаго, ни пиете Крове Его, живота не имате в себе" (Ин.6:53).

XXIII. Что в Царство Божие войдет более язычников, нежели Иудеев

Господь говорит в Евангелии от Матфея: "мнози от восток и запад приидут и возлягут со Авраамом и Исааком и Иаковом во Царствии Небеснем; сынове же царствия изгнани будут во тму кромешнюю, ту будет плачь и скрежет зубом" (Мф.8:11–12).

XXIV. Что Иудеи могут получить прощение своих преступлений под тем одним условием, если Кровь Христа, убитого ими, отмоют крещением Его и, перешедши в Церковь Его, будут повиноваться заповедям Его

У Исаии Господь говорит: "ктому не стерплю грехов ваших. Егда прострете руки вашя ко Мне, отвращу очи Мои от вас; и аще умножите моление, не услышу вас, руки бо вашя исполнены крове. Измыйтеся и чисти будите, отъимите лукавства от душ ваших пред очами Моима, престаните от лукавств ваших. Научитеся добро творити, взыщите суда, избавите обидимаго, судите сиру и оправдите вдовицу, и приидите и истяжимся, глаголет Господь. И аще будут греси ваши яко багряное, яко снег убелю; аще же будут, яко червленое, яко волну убелю. И аще хощете и послушаете Мене, благая земли снесте; аще же не хощете ниже послушаете Мене, мечь вы пояст, уста бо Господня глаголаша сия" (Ис.1:14–20).

Киприан Карфагенский, святитель

Азбука веры

Примечание

1. Отрывки из Священного Писания мы приводим по нашей славянской Библии, так как чтение св. Киприана только в немногих местах представляет разность с нашим славянским текстом, и при том – несущественную. – Перев.

***

Труды священномученика Киприана Карфагенского:

 

 
Читайте другие публикации раздела "Творения православных Святых Отцов"
 

Миссионерско-апологетический проект "К Истине"

Читайте также:



© Миссионерско-апологетический проект "К Истине", 2004 - 2020

При использовании наших оригинальных материалов просим указывать ссылку:
Миссионерско-апологетический "К Истине" - www.k-istine.ru

Рейтинг@Mail.ru